Twee opdrachtgevers van GUC Agency in Top-5 ‘stijgers in merkkracht 2015-2019’

Bas Smabers, Partner/Client Services Director bij GUC Agency en betrokken bij de (verdere) ontwikkeling van de merkstrategie van beide opdrachtgevers zegt trots te zijn op hoge positie, die beide merken in de categorie hebben bereikt: “Wij werken sinds 2012 voor Coop en sinds 2018 voor Primera. Het doet ons goed te zien, dat beide retailers zo’n krachtige groei qua merkkracht in de afgelopen vier jaar hebben laten zien en dat wij daar als bureau een bijdrage aan hebben mogen leveren. Én nog steeds doen”. Het Retail Merkenonderzoek wordt sinds 2015 jaarlijks uitgevoerd. Voor het onderzoek van 2019 zijn 1.500 respondenten ondervraagd. Over de 100 grootste retail-merken in omzet is navraag gedaan naar de kracht en het imago. Elk merk is op 40 factoren onderzocht: merkkracht (= bekendheid, waardering en binding), merkpersoonlijkheid (16 factoren), merkprestatie (18 factoren), aankoopintentie, aankoop en groeiverwachting. Bron: persbericht Retail Merkenonderzoek 2019, https://www.hendrikbeerda.nl

Posted on Apr 12, 2019