GUC en FONK lanceren ShopWatch Challenger Award

Eens in de twee jaar reiken GUC Agency en FONK Media de ShopWatch Challenger Award uit. De genomineerden hebben zich in 2017 en in 2018 gepresenteerd in de maandelijkse ShopWatch-vlogs in het ShopWatch-channel op FONKonline. De challengers zijn de afgelopen twee jaar geselecteerd uit vernieuwende en relevante nieuwe winkel- en merkformules door een team van specialisten van GUC Agency en FONK-hoofdredacteur Nicolette Hulsebos.

Op basis van de vlogs waarin de genomineerde challenger brands zich de afgelopen twee jaar hebben gepresenteerd, wordt een longlist van tien nominaties samengesteld voor de ShopWatch Challenger Award 2019. De tien meest bekeken en gedeelde vlogs dringen door tot de longlist, waarna de jury in een eerste schriftelijke stemming de shortlist van vijf challenger brands samenstelt. Op 16 april 2019 komt de vak- en de publieksjury bijeen om uit de vijf genomineerde retailbrands de winnaar te kiezen.

De jury wordt samengesteld uit de marktleiders die zich de afgelopen twee jaar als counterpart van de challengers hebben gepresenteerd in FONK magazine. De vijf genomineerde merken presenteren zich op 16 april in een powertalk van tien minuten aan de jury en een publiek van genodigden, waarna de jury onder leiding van de juryvoorzitter vragen kan stellen. Na de de presentatie- en vragenrondes trekt de jury zich terug om aan de hand van drie criteria te bepalen welk merk volgens hen de titel ShopWatch Challenger Award 2019 verdient.

De drie criteria op basis waarvan de jury tot de winnende keuze komt, zijn:

  • relevant/vernieuwend concept
  • helder geformuleerde doelgroep
  • uitgekiend marketing-concept waarmee de doelgroep aantoonbaar effectief bereikt wordt

Na afloop van de stemming wordt op 16 april 2019 tijdens een feestelijke borrel de ShopWatch Challenger Award 2019 uitgereikt. De winnaar ontvangt een award en krijgt een main feature in FONK magazine.

Geplaatst op Dec 17, 2018