Nieuws

GUC Agency en Superunie trots op g’woon-campagne

Geplaatst op 18/01/2019

Dinsdag 22 januari wordt de vervolgcampagne van Superunie-merk g’woon gelanceerd. Het is het eerste werk van GUC Agency voor Superunie. De campagne start met drie nieuwe tv-commercials van 30 seconden. Later gevolgd door een landelijke activatie.

De nieuwe campagne richt zich op de kwaliteit van g’woon-producten. Het gaat hierbij om de smaak en rijkheid van de producten. Maar ook om de maatschappelijk verantwoorde productie ervan (met keurmerken van bijvoorbeeld Beter Leven Keurmerk en Fair Trade). En dat tegen een g’woon goede prijs. In de eerste drie commercials worden de kwaliteit en scherpe prijs van chocola, granola en soep belicht. De pay-off ‘Nederland houdt van g’woon’ die in de introductiecampagne van g’woon geïntroduceerd werd, blijft behouden.

Manon Daggers, Program Director Marketing en verantwoordelijk voor MarCom bij Superunie: “Voor onze merken waren we op zoek naar één bureau dat voor de verschillende merken op verschillende disciplines met ons mee kan denken. We hebben voor GUC Agency gekozen, omdat het bureau enerzijds thema en activatie in een lijn weten te brengen en anderzijds alle disciplines als tv, digital, activatie, shopper marketing en social onder een dak hebben. Met deze keuze kunnen we samen invulling geven aan onze ambities. Zowel met grote campagnes voor onze grote merken als aan wat pragmatischere activiteiten”.

De campagne werd geproduceerd in samenwerking met MacGyver (regisseur: Anne de Clercq) en MacLoud.



GUC en FONK lanceren ShopWatch Challenger Award

Geplaatst op 17/12/2018

Eens in de twee jaar reiken GUC Agency en FONK Media de ShopWatch Challenger Award uit. De genomineerden hebben zich in 2017 en in 2018 gepresenteerd in de maandelijkse ShopWatch-vlogs in het ShopWatch-channel op FONKonline. De challengers zijn de afgelopen twee jaar geselecteerd uit vernieuwende en relevante nieuwe winkel- en merkformules door een team van specialisten van GUC Agency en FONK-hoofdredacteur Nicolette Hulsebos.

Op basis van de vlogs waarin de genomineerde challenger brands zich de afgelopen twee jaar hebben gepresenteerd, wordt een longlist van tien nominaties samengesteld voor de ShopWatch Challenger Award 2019. De tien meest bekeken en gedeelde vlogs dringen door tot de longlist, waarna de jury in een eerste schriftelijke stemming de shortlist van vijf challenger brands samenstelt. Op 16 april 2019 komt de vak- en de publieksjury bijeen om uit de vijf genomineerde retailbrands de winnaar te kiezen.

De jury wordt samengesteld uit de marktleiders die zich de afgelopen twee jaar als counterpart van de challengers hebben gepresenteerd in FONK magazine. De vijf genomineerde merken presenteren zich op 16 april in een powertalk van tien minuten aan de jury en een publiek van genodigden, waarna de jury onder leiding van de juryvoorzitter vragen kan stellen. Na de de presentatie- en vragenrondes trekt de jury zich terug om aan de hand van drie criteria te bepalen welk merk volgens hen de titel ShopWatch Challenger Award 2019 verdient.

De drie criteria op basis waarvan de jury tot de winnende keuze komt, zijn:

  • relevant/vernieuwend concept
  • helder geformuleerde doelgroep
  • uitgekiend marketing-concept waarmee de doelgroep aantoonbaar effectief bereikt wordt

Na afloop van de stemming wordt op 16 april 2019 tijdens een feestelijke borrel de ShopWatch Challenger Award 2019 uitgereikt. De winnaar ontvangt een award en krijgt een main feature in FONK magazine.

GUC Agency ontwikkelt KiKa Kerstballencampagne

Geplaatst op 07/12/2018

Vanaf 6 december 2018 zijn bij ruim 160 Nederlandse tuincentra KiKa Kerstballen te koop. Met de aankoop van deze unieke kerstballen leveren consumenten samen met de tuincentra een bijdrage aan de strijd tegen kinderkanker. Vier kinderkankerpatiëntjes Femke, Judith, Roos en Vera vertaalden hun persoonlijke verhaal in een tekening, die als opdruk op de vier kerstballen staan.

De KiKa Kerstballenactie is ontwikkeld door GUC Agency in samenwerking met Tuinbranche Nederland en Edelman. En met Tuinzaken en Garden Connect. De campagne wordt ondersteund door KiKa-ambassadrice Xandra Brood en haar dochters Lola en Holly. Xandra Brood: “Het is helaas niet vanzelfsprekend, dat ieder kind een mooie Kerst en een gezond nieuwjaar in het vooruitzicht heeft. Door KiKa Kerstballen te kopen, ziet je kerstboom er niet alleen nóg mooier uit, maar versier je je boom dit jaar met een doel.”

Het doel van de campagne is om niet alleen de aandacht te vestigen op het goede werk van de Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa), maar ook om concreet een bedrag van € 150.000,- op te halen. Dit bedrag wordt besteed aan het verdere onderzoek naar kanker bij kinderen. De KiKa Kerstbal kost € 4,95 per stuk. Na aftrek van btw en kosten, waarop géén winst wordt gemaakt, komt per kerstbal € 2,50 direct ten goede aan KiKa. Er zijn vier verschillend gedecoreerde KiKa Kerstballen.

Lees hier meer over deze campagne.

Goud Uberconnected en zusterbureaus komen samen in één bureaumerk: GUC Agency

Geplaatst op 03/12/2018

Met ingang van vandaag zijn Goud Uberconnected en de zusterbureaus Icemedia, Redmint en DIFR samengevoegd in één bureaumerk: GUC Agency. De afkorting ‘GUC’ werd al vaker gehanteerd voor Goud Uberconnected. Maar nu dus: GUC Agency. Gevestigd in Amsterdam en met een eigen digitaal productiehuis in Lissabon.

Sinds de fusie tussen Goud Activatie en Uberconnected in 2016, timmeren we als bureau stevig aan de weg. Goud Uberconnected (merkcampagnes, activaties en social) maakte een flinke organische groei door. Daarnaast volgden een aantal strategische overnames, die ons dienstenportfolio aanzienlijk hebben versterkt: Icemedia (digital), Redmint (retail) en DIFR (experiential) werden geacquireerd. Begin dit jaar werden alle bureaus gehuisvest in één gezamenlijk pand aan het Surinameplein in Amsterdam.

Managing partner Brian Hirman: “GUC Agency laat campagnes, content, conversaties en experiences samen komen vanuit één centrale strategie en groot creatief idee. Naar onze mening komen zo merken écht tot leven. Dwars door massamedia en sociale media, in het digitale domein en op de winkelvloer. Om deze visie waar te maken hebben we de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in de nodige specialistische expertise en de integratie ervan binnen de accountteams. Dat we sinds dit jaar met elkaar in hetzelfde pand zitten heeft dit integratieproces aanzienlijk versneld. Verdergaan onder één gezamenlijke bureaunaam – GUC Agency – is daarom niet meer dan een logische vervolgstap.”

Hoogste score voor Goud Uberconnected in klanttevredenheidsonderzoek 2018

Geplaatst op 28/11/2018

Het 24ste bureau klanttevredenheidsonderzoek, dat dit jaar opnieuw onder auspiciën van het marketingvakblad FONK wordt gepubliceerd, toont aan dat Goud Uberconnected met een gemiddelde score van 8,36 (op een schaal van 1 tot 10) de hoogste score in de categorie ‘grote bureaus’ heeft behaald.

Het berekend gemiddelde is gebaseerd een dertiental criteria: snelheid van werken, relatiebeheer, prijs-prestatie, inzet & service, administratieve afhandeling, nauwkeurigheid van werken, omgaan met briefings, creativiteit, effectiviteit, functioneren als sparringpartner, pro-activiteit, functioneren als business accelerator en tevredenheid in het algemeen.

Op 11 van de 13 criteria scoorde Goud Uberconnected in 2018 een hoger cijfer dan in 2017. Vooral op het laatstgenoemde criterium – de algemene tevredenheid over het bureau – werd aanzienlijk hoger gescoord: van 7,90 in 2017 naar 9,56 in 2018! Met recht: blije klanten!

In de resultaten van Goud Uberconnected zijn ook de cijfers van Icemedia, Redmint en DIFR meegenomen. De complete uitslag van het bureau klanttevredenheidsonderzoek is vanaf vandaag te lezen op fonkonline.nl en vanaf vrijdag 30 november in FONK50 en in het magazine Red Alert 2018.

Maxim van Rijs naar GUC

Geplaatst op 27/11/2018

Met de komst van Maxim van Rijs heeft Goud Uberconnected haar creatieve vloer verder uitgebreid. Van Rijs zal als creatief directeur sturing geven aan de vele disciplines binnen het bureau en, waar nodig, creatieve stimulans brengen.

De afgelopen acht en half jaar was hij werkzaam bij Alfred International, waar hij campagnes voor klanten als LiGa, Beter Horen, Conimex, Bonduelle, Becel, Knorr en Lotto maakte. De laatste twee jaar was hij (mede)eindverantwoordelijk voor alle internationale accounts van het zusterbedrijf MullenLoweAlfred.

Nieuwe campagne voor Primera

Geplaatst op 30/10/2018

Primera koos eerder dit jaar voor GUC Agency als bureau voor merkpositionering en campagnes. De eerste doelstelling: een nieuwe geïntegreerde merkcampagne ontwikkelen waarmee Primera haar relevantie de komende jaren verder kan vergroten. De nieuwste campagne benadrukt daarom ook de relevantie van Primera in het dagelijks leven.

Het leven bestaat namelijk uit momenten, groot en klein. Zo kun je jezelf urenlang verliezen in een goed boek, even aan de ontbijttafel de krant erbij pakken, of iemand spontaan verrassen met een mooi cadeau. In de campagne is zijn allerlei mensen te zien op dit soort momenten in het leven. Het herinnert je aan het feit dat Primera in veel van deze momenten een rol speelt, en vertelt je dat Primera deze momenten graag bijzonder maakt.

Sander Tacx Group Digital Director

Geplaatst op 18/09/2018

Per 1 september is Sander Tacx aangesteld als Group Digital Director. Tacx is zakelijk verantwoordelijk voor de digitale activiteiten binnen GUC Agency.

Sander Tacx (1970) heeft rijke ervaring binnen de digitale bureauwereld. Zo was Tacx accountdirector bij Media Republic en Lost Boys. Bij Boondoggle (later: Havas Boondoggle) stond hij aan het roer als managing director. Tacx maakt nu de overstap vanuit het bureau Born05 waar hij senior client partner was.

Sander Tacx: “Om merken te laten leven is het essentieel om vanuit één big idea te werken. Het denken en werken met de customer journey van de doelgroep centraal, is iets dat in het DNA van mijzelf en GUC zit. Dat matcht dus goed! Met onze eigen digital creative studio in Lissabon hebben we daarnaast ook de nodige executiekracht in huis. Heb vreselijk veel zin om mijn bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling van dit bureau en haar klanten.”

Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “Na de overname van Icemedia vorig jaar en DIFR dit jaar, hebben we vol ingezet op de inhoudelijke en operationele integratie van deze digitale activiteiten binnen GUC Agency. Met Sander aan boord ben ik ervan overtuigd dat we nu meters kunnen maken met de verdere uitbouw van onze toegevoegde waarde voor onze klanten op het gebied van digital.”