Nieuws

Nieuwe campagne voor Hyundai: Private Lease zonder verborgen kosten

Geplaatst op 06/03/2019

Steeds meer mensen kiezen tegenwoordig voor private lease. Geen wonder. Je betaalt een vast bedrag per maand op basis van je looptijd en kilometrage. Verder hoef je alleen nog maar brandstof te betalen. Soms valt dat maandbedrag een stuk hoger uit dan de prijs die je in de advertentie zag bijvoorbeeld omdat er nog een ongevallenverzekering bijkomt, of omdat je geen of weinig schadevrije jaren hebt.

Hyundai Private Lease is rijden zonder verborgen kosten. Het maandbedrag is standaard inclusief een ongevallenverzekering en het maakt niet uit hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd. Hierdoor is Hyundai Private Lease ook interessant wanneer je nog niet lang zo lang een rijbewijs hebt.

Hyundai Private Lease is een samenwerking van Hyundai en partner Arval. Het grote onderscheid zit ‘m in de transparantie. Daarom ontwikkelden we een campagne die dát duidelijk maakt. In de tv-commercial laten een man en een vrouw zien dat er aan het leasen van hun Hyundai i10 écht geen verborgen kosten zitten. En dat is natuurlijk onweerstaanbaar.

GUC helpt Klaverblad met campagne voor vergroenen van tuinen

Geplaatst op 25/02/2019

‘Maak plaats voor groen’ is de nieuwe campagne van Klaverblad Verzekeringen, die vandaag (25 februari) start. De langlopende storytell-campagne, ontwikkeld door GUC Agency, stimuleert mensen om tegels in hun tuin te vervangen door groen. Hiermee wordt schade en gedoe als gevolg van wateroverlast voorkomen.

Met de campagne toont de verzekeringsmaatschappij haar maatschappelijke betrokkenheid. “We kunnen bij wateroverlast wel de schade uitkeren, maar niet het gedoe of de emotionele waarde van verloren spullen wegnemen,” legt Julia Linders van Klaverblad uit. “Onze oproep lost het wateroverlastprobleem natuurlijk niet op, maar alle kleine beetjes helpen.”

De aftrap voor de campagne vond plaats in de Steenstraat in Spijk. Hier heeft Klaverblad samen met de gemeente Zevenaar en de organisatie Operatie Steenbreek in betegelde voortuinen groen aangelegd. De campagne ‘Maak plaats voor groen’ wordt verder gecommuniceerd via tv, social, website, PR en door een samenwerking met Intratuin.

GUC Agency en Superunie trots op g’woon-campagne

Geplaatst op 18/01/2019

Dinsdag 22 januari wordt de vervolgcampagne van Superunie-merk g’woon gelanceerd. Het is het eerste werk van GUC Agency voor Superunie. De campagne start met drie nieuwe tv-commercials van 30 seconden. Later gevolgd door een landelijke activatie.

De nieuwe campagne richt zich op de kwaliteit van g’woon-producten. Het gaat hierbij om de smaak en rijkheid van de producten. Maar ook om de maatschappelijk verantwoorde productie ervan (met keurmerken van bijvoorbeeld Beter Leven Keurmerk en Fair Trade). En dat tegen een g’woon goede prijs. In de eerste drie commercials worden de kwaliteit en scherpe prijs van chocola, granola en soep belicht. De pay-off ‘Nederland houdt van g’woon’ die in de introductiecampagne van g’woon geïntroduceerd werd, blijft behouden.

Manon Daggers, Program Director Marketing en verantwoordelijk voor MarCom bij Superunie: “Voor onze merken waren we op zoek naar één bureau dat voor de verschillende merken op verschillende disciplines met ons mee kan denken. We hebben voor GUC Agency gekozen, omdat het bureau enerzijds thema en activatie in een lijn weten te brengen en anderzijds alle disciplines als tv, digital, activatie, shopper marketing en social onder een dak hebben. Met deze keuze kunnen we samen invulling geven aan onze ambities. Zowel met grote campagnes voor onze grote merken als aan wat pragmatischere activiteiten”.

De campagne werd geproduceerd in samenwerking met MacGyver (regisseur: Anne de Clercq) en MacLoud.



GUC en FONK lanceren ShopWatch Challenger Award

Geplaatst op 17/12/2018

Eens in de twee jaar reiken GUC Agency en FONK Media de ShopWatch Challenger Award uit. De genomineerden hebben zich in 2017 en in 2018 gepresenteerd in de maandelijkse ShopWatch-vlogs in het ShopWatch-channel op FONKonline. De challengers zijn de afgelopen twee jaar geselecteerd uit vernieuwende en relevante nieuwe winkel- en merkformules door een team van specialisten van GUC Agency en FONK-hoofdredacteur Nicolette Hulsebos.

Op basis van de vlogs waarin de genomineerde challenger brands zich de afgelopen twee jaar hebben gepresenteerd, wordt een longlist van tien nominaties samengesteld voor de ShopWatch Challenger Award 2019. De tien meest bekeken en gedeelde vlogs dringen door tot de longlist, waarna de jury in een eerste schriftelijke stemming de shortlist van vijf challenger brands samenstelt. Op 16 april 2019 komt de vak- en de publieksjury bijeen om uit de vijf genomineerde retailbrands de winnaar te kiezen.

De jury wordt samengesteld uit de marktleiders die zich de afgelopen twee jaar als counterpart van de challengers hebben gepresenteerd in FONK magazine. De vijf genomineerde merken presenteren zich op 16 april in een powertalk van tien minuten aan de jury en een publiek van genodigden, waarna de jury onder leiding van de juryvoorzitter vragen kan stellen. Na de de presentatie- en vragenrondes trekt de jury zich terug om aan de hand van drie criteria te bepalen welk merk volgens hen de titel ShopWatch Challenger Award 2019 verdient.

De drie criteria op basis waarvan de jury tot de winnende keuze komt, zijn:

  • relevant/vernieuwend concept
  • helder geformuleerde doelgroep
  • uitgekiend marketing-concept waarmee de doelgroep aantoonbaar effectief bereikt wordt

Na afloop van de stemming wordt op 16 april 2019 tijdens een feestelijke borrel de ShopWatch Challenger Award 2019 uitgereikt. De winnaar ontvangt een award en krijgt een main feature in FONK magazine.