Novidades

Nieuwe campagne voor Hyundai: Private Lease zonder verborgen kosten

Publicado em 06/03/2019

Steeds meer mensen kiezen tegenwoordig voor private lease. Geen wonder. Je betaalt een vast bedrag per maand op basis van je looptijd en kilometrage. Verder hoef je alleen nog maar brandstof te betalen. Soms valt dat maandbedrag een stuk hoger uit dan de prijs die je in de advertentie zag bijvoorbeeld omdat er nog een ongevallenverzekering bijkomt, of omdat je geen of weinig schadevrije jaren hebt.

Hyundai Private Lease is rijden zonder verborgen kosten. Het maandbedrag is standaard inclusief een ongevallenverzekering en het maakt niet uit hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd. Hierdoor is Hyundai Private Lease ook interessant wanneer je nog niet lang zo lang een rijbewijs hebt.

Hyundai Private Lease is een samenwerking van Hyundai en partner Arval. Het grote onderscheid zit ‘m in de transparantie. Daarom ontwikkelden we een campagne die dát duidelijk maakt. In de tv-commercial laten een man en een vrouw zien dat er aan het leasen van hun Hyundai i10 écht geen verborgen kosten zitten. En dat is natuurlijk onweerstaanbaar.

GUC helpt Klaverblad met campagne voor vergroenen van tuinen

Publicado em 25/02/2019

‘Maak plaats voor groen’ is de nieuwe campagne van Klaverblad Verzekeringen, die vandaag (25 februari) start. De langlopende storytell-campagne, ontwikkeld door GUC Agency, stimuleert mensen om tegels in hun tuin te vervangen door groen. Hiermee wordt schade en gedoe als gevolg van wateroverlast voorkomen.

Met de campagne toont de verzekeringsmaatschappij haar maatschappelijke betrokkenheid. “We kunnen bij wateroverlast wel de schade uitkeren, maar niet het gedoe of de emotionele waarde van verloren spullen wegnemen,” legt Julia Linders van Klaverblad uit. “Onze oproep lost het wateroverlastprobleem natuurlijk niet op, maar alle kleine beetjes helpen.”

De aftrap voor de campagne vond plaats in de Steenstraat in Spijk. Hier heeft Klaverblad samen met de gemeente Zevenaar en de organisatie Operatie Steenbreek in betegelde voortuinen groen aangelegd. De campagne ‘Maak plaats voor groen’ wordt verder gecommuniceerd via tv, social, website, PR en door een samenwerking met Intratuin.

GUC Agency and Superunie are proud of the new g’woon campaign

Publicado em 18/01/2019

On Tuesday, January 22, the follow-up g’woon campaign will be launched. This is the first work that GUC Agency has created for Superunie. The campaign will start with three new 30” TV commercials, followed by a nation-wide activation.

The new campaign emphasizes the g’woon products’ quality in taste and richness, but also on the socially responsible and sustainable manner in which they are produced (e.g. Beter Leven Keurmerk and Fairtrade). All this great quality is offered at a very affordable price. The three TV commercials feature g’woon chocolate, granola and soup, and emphasize their quality and competitive price. The pay-off ‘Nederland houdt van g’woon’ (meaning: ‘The Netherlands loves g’woon’), which was introduced in the initial campaign, remains the same in this follow-up campaign.

Manon Daggers, Program Director Marketing and responsible for MarCom at Superunie: “We had been looking for one agency that could aid us in the marketing of various brands, on various disciplines. We chose GUC Agency because they, on the one hand, know how to align theme and activation, and on the other hand because they offer all marketing disciplines, such as TV, digital, activation, shopper marketing and social media, under one roof. This choice allows us to achieve our ambitions to run major campaigns for the big brands, but also to pursue more pragmatic goals.”

The campaign was produced in cooperation with MacGyver (director Anne de Clercq) and MacLoud.



GUC e Fonk lançam o Prémio Challenger ShopWatch

Publicado em 17/12/2018

Bienalmente, a GUC Agency e a FONK Media atribuem o Prémio ShopWatch Challenger. As marcas challenger nomeadas apresentaram-se em 2017 e 2018 durante os ShopWatch-vlogs mensais no canal ShopWatch e em FONKonline. Os nomeados 2017/2018, designados através de um conjunto de fórmulas inovadoras e relevantes de marcas e lojas, serão selecionados por uma equipa de especialistas da GUC Agency e pela editora-chefe da FONK, Nicolette Hulsebos.

Com base nos vlogs apresentados pelas marcas challenger durante os últimos dois anos, será feita uma seleção de dez nomeados para o ShopWatch Challenger Award 2019. Os dez vlogs mais visualizados e partilhados irão fazer parte desta lista, da qual o júri irá escolher cinco marcas challenger. Dia 16 de Abril de 2019, ambos o júri e o público irão reunir-se para decidir qual dos cinco nomeados será a marca retail vencedora.

O júri será composto por líderes de mercado que se apresentaram nos últimos dois anos como contrapartes dos concorrentes da revista FONK. As cinco marcas nomeadas terão 10 minutos para se apresentarem ao júri e ao público no dia 16 de Abril, período após o qual o júri terá a oportunidade de fazer questões, sob a supervisão do presidente do júri. No final de todas as apresentações e perguntas, o júri determinará qual a marca merecedora do Prémio Challenger ShopWatch de 2019, tendo como base um total de três critérios.

Os três critérios base que permitirão ao júri determinar o vencedor são:

  • Conceito relevante e inovador

  • Público-alvo claramente formulado

  • Conceito de marketing sofisticado através do qual o público-alvo é comprovado e efetivamente alcançado

Após a votação o Prémio Challenger ShopWatch 2019 será entregue dia 16 de Abril de 2019 durante uma noite festiva. A marca vencedora receberá o prémio e terá uma posição de destaque num artigo da revista FONK.